![](https://innovaitors.pl/wp-content/uploads/2024/07/Automatyzacja-social-media-przez-trenera-Fitnes.png)
Automatyzacja social media była głównym celem projektu firmy zrzeszającej trenerów fitness. Firma ta chciała zmniejszyć nakład pracy i czas potrzebny na tworzenie i publikowanie angażujących treści, jednocześnie zwiększając ich jakość i regularność. Automatyzacja miała również pomóc w utrzymaniu spójności marki i poprawie zaangażowania odbiorców.
Jakich narzędzi użyć, żeby zautomatyzować SM?
API OpenAI (GPT-4o): Wykorzystywane do generowania treści na podstawie wstępnych danych i wskazówek.
Interfejs użytkownika: Specjalnie zaprojektowany do zarządzania treściami i ich publikacji.
Make: Służy do automatyzacji przepływu pracy między API OpenAI, zewnętrznym interfejsem i platformami social media.
Automatyzacja social media – krok po kroku!
Analiza potrzeb i celów
-
- Rozmowy z zespołem marketingowym firmy fitness w celu zidentyfikowania głównych wyzwań i celów.
-
- Określenie głównych platform social media do obsługi: Facebook, Instagram, LinkedIn.
-
- Ustalenie typów treści do publikacji.
-
- Opracowanie harmonogramu publikacji, uwzględniające najlepsze czasy na publikowanie dla maksymalnego zaangażowania.
Integracja z API OpenAI
-
- Konfiguracja GPT do generowania treści na podstawie wytycznych tematycznych, słów kluczowych i preferencji stylistycznych.
-
- Określenie parametrów generowanych treści, takich jak długość postów, ton i styl komunikacji, aby zapewnić spójność z wizerunkiem marki.
-
- Przeprowadzenie sesji testowych, aby zoptymalizować zapytania do AI w celu uzyskania najbardziej satysfakcjonujących wyników.
Utworzenie zewnętrznego interfejsu użytkownika
-
- Opracowanie dedykowanego interfejsu użytkownika, który umożliwia przeglądanie, edycję i zatwierdzanie generowanych treści.
-
- Implementacja powiadomień, informujących zespół o nowych treściach gotowych do przeglądu i zatwierdzenia.
-
- Wprowadzenie funkcji edycji treści bezpośrednio w interfejsie, co zwiększa wygodę i szybkość procesu weryfikacji.
Automatyzacja przepływu pracy
-
- Użycie Make do automatyzacji przesyłu treści między API OpenAI, zewnętrznym interfejsem i platformami social media.
-
- Ustawienie reguł automatycznego publikowania treści na podstawie harmonogramu lub ręcznego zatwierdzenia przez zespół marketingowy.
-
- Konfiguracja raportowania i analityki, aby monitorować wydajność publikowanych treści i dokonywać koniecznych korekt.
Osiągnięte wyniki
Automatyzacja social media, a dokładniej mówiąc procesu tworzenia i publikowania treści, pozwoliła ograniczyć godziny pracy trenerów i dietetyków, jaką poświęcić musieli oni na marketing.
Dzięki regularnym publikacjom i wysokiej jakości treściom, zaangażowanie użytkowników w social media firmy wzrosło o 35% w ciągu pierwszych trzech miesięcy od wdrożenia systemu.
Automatyzacja pozwoliła im uniknąć kosztów związanych z potencjalnym outsourcingiem tych zadań agencjom marketingowym
Posty tworzyły wcześniej różne osoby, przez co ciężej było utrzymać spójną komunikacje marki. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu Chatbot tworzył treści utrzymujące spójny stylu komunikacji.